Skip to main content

Get in touch

Curious about what we can do for you?
Please contact us for a no-obligation consultation.

Najaarscampagne 'Gerbera verrast altijd'

Coloured by Gerbera is de collectieve gerberapromotie Nederland en heeft als doel de gerbera internationaal te promoten richting bloemist, retail en groothandel. Jaarlijks vinden er diverse campagnes plaatsen om de bekendheid en merkvoorkeur te stimuleren bij de verschillende doelgroepen. In september is het nieuwe gerbera assortiment verkrijgbaar bij de telers, met maar liefst 66 verrassende nieuwe soorten. Hét moment om de sterke kwaliteit, variaties en trends onder de aandacht te brengen.

client

Najaarscampagne 'Gerbera verrast altijd'

services

  • brand activation

approach

Met als hoofdthema ‘Gerbera verrast altijd’, is er maar liefst 18 weken voor zichtbaarheid gezorgd. Elke 3 weken stond er een andere kleur centraal in de campagne. Met als doel onze doelgroepen inspireren en informeren met verrassende nieuwe content om zodoende zoveel mogelijk mensen het totale assortiment op de website te laten zien.

nieuwe productfotografie

Met macrofotografie is de diversiteit en kwaliteit van de gerbera in beeld gebracht. Elke bloem is sterk van steel, constant in opbouw en verrassend in kleur of vorm. Bloemisten, arrangeurs en exporteurs over heel Europa kregen door deze mooie, echte fotografie de klasse en kwalitieit te zien.

online campagne Meta en Linkedin

Per kleurthema zijn de online campagnes geactiveerd in het Nederlands, Engels en Duits. De advertenties bestonden uit prachtige carrousel advertenties en nieuwe insta stories. Waarbij we mensen sturen naar het assortiment op de website van Coloured by Gerbera.

social content Peter van Delft – uitdeelacties in steden

Thursd is een platform waar de sierteelt samenkomt. Het doel is alle schakels in de Internationale sierteelt verbinden. Peter van Delft is betrokken als blogger en vlogger en heeft een groot bereik met 261k Instagram en 63k Tiktok volgers. Onze telers hebben 3 steden bezocht om bezoekers te verrassen met de nieuwe gerberasoorten. Daarnaast zijn arrangeurs ingezet met een groot bereik om arrangementen te maken. Deze momenten zijn door Peter van Delft vastgelegd op camera en middels verschillende reels op Instagram gedeeld.

billboard reclame A12

Gedurende 2 weken zijn 2 digitale advertenties verschenen op een billboard langs de A12. Hiermee zijn meer dan 100.000 automobilisten verrast.

Daarnaast zijn de owned kanalen intensief ingezet, zoals interviews met veredelaars op het blog van Coloured by Gerbera, en Linkedin-posts om extra traffic te genereren naar de website.

result

Een opvallende omnichannel campagne, met de verrassende gerbera's in de spotlight. De campagne loopt op dit moment nog, echter trots zijn we op de voorlopige resultaten. In de campagneperiode zien we een enorme stijging in bereik en volgers op zowel Instagram als Facebook. Voor Instagram is dat 47% stijging in bereik en 329% stijging in aantal volgers. Voor Facebook zijn die cijfers 525% stijging in bereik en 433% in aantal volgers. Aan het eind van de campagne periode presenteren we de finale resultaten.
bi-colour gerbera
duo gerbera
duo gerbera
Kambiz fotoshoot
Kambiz fotoshoot
'Fantastisch hoe we met deze omnichannel campagne over de gehele najaarsperiode onze doelgroepen met ons nieuwe assortiment bereiken."

W.P. van den Berg - Voorzitter

W.P. van den Berg - Voorzitter

kleuren gerbera's
gele gerbera's
kleuren gerbera's
gele gerbera's

over Coloured by Gerbera

Coloured by Gerbera is het collectief van alle 40 Nederlandse gerberatelers en veredelaars. Zij verschaffen bloemist, groothandel en exporteur assortimentsinformatie en inspiratie. Middels diverse campagnes en promoties zetten zij de gerbera internationaal op de kaart.

Do you also want a strong brand?

We are happy to advise you.

Christy / brand expert

Ongeldige invoer