jouw vragen
Wat levert een sterk merk op?
Een sterk merk vergroot jouw marktaandeel en verbetert je prijsmarges. Het merk vertegenwoordigt altijd een waarde op de balans. Uit onderzoek blijkt dat gemiddeld 20 procent van de marktwaarde van een bedrijf bestaat uit merkwaarde.
Hoe vergroten we ons marktaandeel met een sterk merk?
Groei van je marktaandeel vraagt om meer dan alleen een verkooptoename op de korte termijn, binnen een doelgroep die al met je merk bekend is. Ga voor een ideale balans tussen merkbouw en verkoopactivatie. Door je merk voor de lange termijn op te bouwen realiseer je merkvoorkeur, wat je vervolgens met verkoopactivatie om kan zetten in meer inkomsten.
Hoeveel budget steken we in merkbouw?
Volgens onderzoek van Binet en Field is het voor consumentenmerken verstandig om 60 procent van het budget in merkbouw te steken en 40 procent in verkoopactivatie. Voor zakelijke merken is dit 46 procent merkbouw en 54 procent verkoopactivatie.
Wat is het gevaar van een korte termijn focus?
Veel organisaties hebben moeite met het vinden van de juiste balans tussen merkbouw en verkoopactivatie. Vooral wanneer het minder goed gaat met een bedrijf is de eerste reactie om korte termijn resultaten na te streven. Maar wanneer je alleen naar het aantal kliks en leads kijkt om het succes van jouw marketing te bepalen, is de organisatie kwetsbaar om op lange termijn marktaandeel te verliezen.
Hoe communiceren we over een aanstaande fusie of overname?
Als twee bedrijven fuseren of een bedrijf wordt overgenomen is glasheldere communicatie vanuit een sterk merkfundament een belangrijke succesfactor. Er is maar één moment om de fusie of overname aan te kondigen en de nieuwe organisatie te introduceren. Als strategisch- en creatief partner hebben wij veel gefuseerde of overgenomen organisaties een gezicht mogen geven.
Hoe gaan we om met de verschillende merken binnen ons bedrijf?
Door strategisch te kijken naar jouw merkarchitectuur kan je voor de lange termijn jouw doelstellingen behalen met je merken en bedrijf. Hier zijn verschillende keuzes mogelijk. Zo kan elk merk op zichzelf staan of kan dezelfde merknaam voor alle merken gebruikt worden. Allemaal bewuste keuzes die gemaakt worden op basis van een strategische merkarchitectuur.
Wat onderscheidt Vandeez van andere marketingbureaus?
Veel bureaus beginnen gewoon met maken. Ze willen volle vaart vooruit! Maar in dat enthousiasme slaan ze een belangrijke eerste stap over: het leggen van een stevig fundament. Dit is namelijk de basis voor een onderscheidend merk.
Hoe gaan jullie om met onze marketing medewerkers?
Jouw marketing medewerkers betrekken wij intensief bij het traject. Vaak zijn zij ons eerste aanspreekpunt en spelen ze een belangrijke rol bij het uitdragen van de positionering in jouw organisatie en richting de doelgroep.
Wat zijn voorbeelden van merken waarvoor jullie gewerkt hebben?
Bekijk ons recente werk en ontdek hoe wij ambitieuze merken helpen groeien. Het is een mix van strategie, design en online. Werk waar wij en onze opdrachtgevers trots op zijn.
Hoe bepaal ik de positionering van mijn bedrijf?
Voor het bepalen van jouw positionering kijk je naar jouw merkidentiteit, merkspeelveld en merkboodschap. Je geeft antwoorden op vragen zoals: Waar sta en ga je voor? Waarom moeten klanten voor jouw organisatie kiezen? En hoe val jij op tussen andere spelers in jouw markt? Met een merkpositionering maak je scherpe keuzes in welke aspecten van jouw merk je naar jouw klant gaat communiceren.
Hoe zorg ik dat mijn merk wordt overwogen door de juiste doelgroep?
Door het realiseren van een merkpositionering maak je scherpe keuzes in welke aspecten van jouw merk je naar jouw klant gaat communiceren. Dit geeft sturing aan jouw interne organisatie en zorgt dat jouw merk opvalt, wordt overwogen en uiteindelijk wordt gekozen door de juiste doelgroep. Je kijkt dus naar je identiteit, het speelveld waarin je je begeeft en de uiteindelijke kernboodschap.
Hoe zorg ik dat (potentiële) medewerkers graag bij mijn merk willen werken?
Een sterk merk heeft grote aantrekkingskracht op potentiële medewerkers. Wordt een merk waar mensen graag willen werken door uit te dragen waar je voor staat en gaat. Laat zien bij wat voor bedrijf mensen komen te werken en hoe je bijdraagt aan hun ontwikkeling en werkplezier. Met employer branding helpen wij organisaties het juiste verhaal uit te dragen om mensen te behouden en aan te trekken.
Hoe kan ons merk zich onderscheiden van concurrenten?
Met het realiseren van een merkpositionering gaan we samen op zoek naar de diepste motivatie van je doelgroep en bepalen we hoe jouw merk zich kan onderscheiden van andere spelers in de markt. Vervolgens creëren we een krachtige merkuitstraling die zorgt voor eigenheid, herkenning en sympathie. Herhaling is hierbij de kracht. Met onze bewezen aanpak creëren we een sterk merkfundament waarmee jij jouw ambities gaat realiseren.
Wat zijn veranderingen in onze markt waar we rekening mee moeten houden?
De wereld verandert in rap tempo. Bedrijven moeten meer dan ooit inspelen op veranderingen in de markt. Benieuwd welke veranderingen voor jou van belang zijn? En hoe marketing een belangrijke rol speelt in de groei van jouw bedrijf? Selecteer dan jouw sector uit het overzicht op onze sectoren pagina.
Hoe kan onze merkuitstraling helpen onze ambities te verwezenlijken?
Hoe ziet jouw merk eruit? Waaraan ben jij te herkennen? Door je merkuitstraling volledig af te stemmen op jouw DNA en ambitie vormt het een versterkend geheel met grote aantrekkingskracht op je doelgroep. Herhaling is hierbij de kracht. Eén uitstraling: van kleur tot typografie en van logo tot beeldtaal.
Hoe creëren we eigenheid en herkenning in onze merkuitingen?
Een merk wordt pas herkenbaar als het logo in combinatie met alle designelementen consistent worden toegepast. Of het nu het design is van een folder, website of product. Alles vormt een design-totaalbeleving, wat wij de merkuitstraling noemen. Door je merkuitstraling volledig af te stemmen op je DNA en ambitie en deze consistent toe te passen creëer je eigenheid en herkenning.
Waarom is een merkboek een belangrijk middel?
In een merkboek verzamelen we de belangrijkste elementen van jouw merk in één inspirerend en sturend document. Het merkboek vertelt het verhaal van jouw merk in woord en beeld. Het is de vertaling van de merkpositionering en huisstijl naar jouw team en stakeholders. Zo weet iedereen die werkt met jouw merk, waar jouw merk voor staat en gaat.
Wat is het verschil tussen een restyling en rebranding?
Restylen is een goede optie wanneer je merkt dat de merkuitstraling niet meer aansluit bij jouw doelgroep. Hoe sterker je merk afhankelijk is van visuele herkenning, des te belangrijker het is om zorgvuldig om te gaan met behoud van herkenning. Waar een restyling meer een make-over is, gaat een rebranding verder. Fusies, overnames en internationalisering zijn voorbeelden om voor een rebranding te kiezen. Een rebranding kan zo ver gaan dat zelfs de merknaam wordt aangepast.
Zorgen jullie ook voor nieuwe fotografie?
Wij beschikken over een netwerk van fotografen die we voor onze projecten inzetten. Voor fotografie projecten kunnen wij een fotografie briefing maken en de projectbegeleiding op ons nemen.
Hoe wordt mijn website een belangrijk middel om mijn doelstellingen te behalen?
Op een website komen jouw belangrijkste merkelementen samen. Het vertelt je verhaal en overtuigt klanten om voor jouw organisatie te kiezen. Door een website te ontwikkelen met een optimale gebruikerservaring, strak design en aansprekende content kun jij jezelf onderscheiden en jouw doelstellingen behalen.
Hoe zorg ik voor betere online vindbaarheid van mijn website?
Met een betere online vindbaarheid wordt jouw website hoog in de ranking van zoekmachines geplaatst als er een bepaalde zoekterm wordt ingetypt. Hoe hoger je komt, hoe groter de kans dat er iemand op je website klikt. Door de website te voorzien van goede SEO teksten en ook technisch de website te optimaliseren voor de verschillende zoekmachines wordt jouw website beter gevonden door jouw doelgroep.
Hoe creëer ik een optimale gebruikerservaring op mijn website?
Samen met jou creëren we een optimale gebruikerservaring door de ideale klantreis in kaart te brengen en door te vertalen in de website. Vervolgens optimaliseren we de website voor desktop, mobiel en tablet en testen we de website uitvoerig voor livegang.
Schrijven jullie ook de website teksten?
Onze copywriters kunnen ook de website teksten op zich nemen. Wij schrijven actieve en pakkende teksten die aansluiten bij de behoeften van jouw doelgroep en de doelen van je website. Opereer jij in een internationale markt? Dan is het mogelijk om extra talen toe te voegen aan de website. Om de website af te maken vullen wij deze met bestaande beelden of faciliteren we nieuwe fotografie.
Maken jullie alleen website designs of bouwen jullie zelf ook websites?
Zodra het webdesign definitief is kunnen wij deze ook bouwen in techniek. In een testomgeving wordt de website ontwikkeld met demo content. De website wordt vervolgens voor desktop, mobiel en tablet geoptimaliseerd en uitvoerig getest voor livegang.
Hoe zorgen we voor meer merkbekendheid?
Jouw merk tot leven brengen bij je doelgroep? Met een helder marketingplan, doordacht contentplan en creatieve concepten geven we jouw merk een kickstart. Samen brengen we focus aan in jouw marketingactiviteiten en zorgen we voor meer merkbekendheid.
Hoe pakken we de kansen die online marketing biedt?
Zorg dat jouw merk innovatief blijft en de kansen pakt die online marketing biedt. Met een doelgerichte website en helder content- en marketingplan geven we jouw merk een digitale kickstart. Samen brengen we focus aan in al jouw online marketingactiviteiten.
Hoe zet ik social media effectief in?
Met een contentplan zorgen we voor een doordacht plan voor het creëren en verspreiden van waardevolle content op social media. Zo kan jij een loyaal publiek vinden, binden en activeren. Een contentplan zorgt dat je jezelf niet alleen laat leiden door de waan van de dag, maar focus aanbrengt in het delen van content op jouw social media kanalen.
Wat is een tone of voice?
Een tone of voice zorgt voor herkenbaarheid en consistentie van je merk. Het is de stem van je merk. Bijvoorbeeld informeel en met humor of juist formeel en deskundig. Een goede tone of voice maakt je merk. Denk aan Hema, Coolblue en Kruidvat. Stuk voor stuk voorbeelden van merken met een sterke tone of voice die niet inwisselbaar is.
Hoe spreken we onze doelgroep in het buitenland aan?
Jouw merk tot leven brengen bij je doelgroep in het buitenland? Ieder land bestaat uit een eigen publiek met eigen specifieke wensen en behoeften. Met een helder marketingplan, doordacht contentplan en creatieve concepten geven we jouw merk een internationale kickstart. Samen brengen we focus aan in jouw marketingactiviteiten.
Hoe kunnen we op een gestructureerde manier marketing inzetten en onze doelen behalen?
Met een marketingplan bepalen we de marketingaanpak van jouw organisatie. We leggen vast wat we willen bereiken, wie we willen bereiken, wat en wanneer we communiceren en via welke kanalen we dit doen. Het marketingplan is een onmisbaar instrument om gericht en effectief je doelen te behalen met marketing.
Wat is het doel van een contentplan?
Met een contentplan heb jij een handleiding voor het creëren en verspreiden van waardevolle content op jouw kanalen. Van content op jouw website en nieuwsbrief tot op jouw social media kanalen. In het plan staat welke content je deelt, wanneer, met welk doel en via welke kanalen.