zakelijke dienstverlening
markt
veranderingen
Eén van de grootste uitdagingen voor zakelijke dienstverleners is nog steeds de krapte op de arbeidsmarkt. Of het nu gaat om accountants, advocaten, schoonmakers of uitzendkrachten, allemaal zijn ze op dit moment heel moeilijk te vinden. Naar verwachting zal de personeelsschaarste ook de komende jaren hoog blijven. Het personeelstekort beperkt de groei van de zakelijke dienstverleners.
Nieuwe technologieën en slimme toepassingen worden vaak als eerste toegepast in de sector waar mensen en kennis centraal staan. Veel dienstverlenende organisaties hebben zelf al een digitale transformatie ondergaan. De zakelijke dienstverlening dient daarom als een proeftuin voor andere sectoren. Het goed toepassen van IT verhoogt de productiviteit in de sector. Dit resulteert in lagere kosten, meer flexibiliteit en betere dienstverlening.
Kunstmatige intelligentie (AI) wordt gezien als een van de meest disruptieve technologieën die invloed heeft op zowel het dagelijks leven als het bedrijfsleven. AI bestaat uit een aantal technologieën die de huidige manier van zakendoen drastisch zal veranderen, ook in de sector Zakelijke Dienstverlening.
Online platformen nemen de plaats in van tussenpersonen. De opkomst van platformen zien we dan ook onder meer in de flexbranche (v.b. Temper, YoungOnes). Deze platformen matchen vraag- en aanbod op een snelle en laagdrempelige manier. Daarmee vormen ze een bedreiging voor de traditionele bedrijven in de flexbranche. Aan de andere kant biedt het ook kansen voor de traditionele bedrijven door zelf een platform te ontwikkelen, of door een platform over te nemen.
De EU heeft de doelstelling om in 2030 de netto‑uitstoot van broeikasgassen met ten minste 55% te hebben verminderd en de gehele EU wil klimaatneutraal zijn in 2050. Nederland heeft deze doelstellingen overgenomen. Ook voor de sector zakelijke dienstverlening heeft dit grote impact.
marketing uitdagingen
-
Je merk wordt niet overwogen door de juiste doelgroep
-
Je mist een aansprekend verhaal dat klanten overtuigt
-
Je onderscheidt jezelf niet van andere spelers in jouw markt
-
Je hebt een strategische ambitie die je met jouw huidige merk niet gaat bereiken
-
Je hebt moeite medewerkers te vinden of er ontbreekt trots onder huidige medewerkers
-
Je merk laat de enorme kansen liggen die digitalisering biedt
-
Je merk sluit niet meer aan bij de veranderende markt en klantbehoeften
-
Je merkuitingen hebben geen eigenheid en herkenbaarheid
-
Je mist scherpe keuzes in waar je met jouw merk naartoe gaat
impact van
jouw merk
vergroten
ons werk
Niets geeft het beter weer dan ons recente werk.