Skip to main content

Kom in contact

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?
Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

claim je unieke positie met een merkpositionering

Waarom moeten klanten voor jouw organisatie kiezen? Claim je unieke positie in de markt met een scherpe merkpositionering

hoe valt jouw bedrijf op tussen andere spelers in jouw markt?

Met een merkpositionering maak je scherpe keuzes in welke aspecten van jouw merk je naar jouw doelgroep gaat communiceren. Op basis van deskresearch, strategische sessies en interviews komen we tot jouw onderscheidende positionering.

vertel waar je voor staat en gaat

Een merkpositionering draagt bij aan een sterke, consistente en aantrekkelijke representatie van je merk. Het vertelt:

  • wie je bent en waar je voor staat
  • waar je met jouw organisatie naartoe gaat
  • hoe je jezelf kunt onderscheiden van concurrenten
  • hoe je jouw potentiële klanten kunt aanspreken

stap voor stap een sterke merkpositionering

stap 1: merkidentiteit

De merkidentiteit is de kern van jouw merk. Het is waar je voor staat en gaat. Door samen jouw merkidentiteit scherp te verwoorden krijg je focus en sturing in alles wat je doet. De merkidentiteit bestaat onder andere uit jouw missie, visie en merkwaarden.

stap 2: extern merkspeelveld

Waarom kiest jouw doelgroep voor je merk? Wanneer je merkidentiteit duidelijk is, onderzoeken we jouw merkspeelveld. Hier gaan we op zoek naar de diepste motivatie van je doelgroep en kijken we hoe jouw merk zich kan onderscheiden van andere spelers in de markt.

stap 3: krachtige merkboodschap

Op basis van jouw merkidentiteit en merkspeelveld bepalen we hoe jouw merk zich gaat uiten richting de buitenwereld. Met een scherpe merkboodschap geef je jouw doelgroep dé reden om te kiezen voor jouw merk en bevestig je hun gevoelens en verlangens.

het resultaat

een unieke positie

We leveren jouw merkpositionering op als een handboek, dat je de handvatten biedt om deze positionering te realiseren. Op deze manier weet iedereen binnen jouw organisatie wat jouw merk uniek maakt en waar jullie voor staan en voor gaan.

bekijk onze cases

  • Logo Waaijerbouw

    Zichtbaarheid vergroten met een sterk merkverhaal

    Item

    This is content
  • kneppers-rozen-overzicht
    Kneppers Rozen logo

    Als kwekerij en handelshuis in het vizier blijven van de doelgroep

    Item

    This is content
  • Logo Karel Doorman Fonds

    Zichtbaar maken wat het fonds betekent voor marinepersoneel

    Item

    This is content
  • Logo Houweling Architecten

    Herpositionering van architectenbureau om nieuwe ambitie te bereiken

    Item

    This is content
  • Meer Gevelsystemen logo

    Complete rebranding voor gevelexpert

    Item

    This is content
  • Intellistore
    Logo Intellistore

    Introductie innovatief opslag- en pickingsysteem

    Item

    This is content
  • Ronico
    Logo Ronico

    Rebranding van het grootste tulpenmerk wereldwijd

    Item

    This is content
  • Case Schotte Hoogerbrugge
    Logo Schotte Hoogerbrugge

    Van twee bouwbedrijven één sterk merk maken

    Item

    This is content
  • AHB Consultancy
    Logo AHB Consultancy

    Lancering nieuw merk: Altijd Het Beste Consultancy

    Item

    This is content
  • Intertoys rebranding
    Logo Intertoys

    Ultieme winkelbeleving voor nieuwe Intertoys winkels

    Item

    This is content
"Dit is de step-up waar we bij Aweta naar op zoek waren. Er heerst een trots gevoel over onze vernieuwde positionering."

Norman van der Gaag
Sales directeur van Aweta

Aweta logo
Kneppers Rozen logo
Schotte Hoogerbrugge logo
Coloured by Gerbera logo
Back2Basics logo
Waaijerbouw logo
Varb logo
Van Deelen Liften logo
Intertoys logo
Intellistore logo
Romynox logo
Meerdeur logo
KP Holland logo
Slagerij Aad van Eijk logo
Ronico logo
Aweta logo
Kneppers Rozen logo
Schotte Hoogerbrugge logo
Coloured by Gerbera logo
Back2Basics logo
Waaijerbouw logo
Varb logo
Van Deelen Liften logo
Intertoys logo
Intellistore logo
Romynox logo
Meerdeur logo
KP Holland logo
Slagerij Aad van Eijk logo
Ronico logo

jouw unieke positie claimen?

Laten we aan de slag gaan met jouw merkpositionering.

Wendy / merkstrateeg

Ongeldige invoer
Onjuiste invoer
Onjuiste invoer
Onjuiste invoer
Onjuiste invoer