aanpak
De eerste stap in de rebranding was het helder krijgen van de ambitie: VDE wilde zichzelf neerzetten als dé specialist in duurzame waterdichting. Daarbij lag de focus op een breed publiek: van huiseigenaren met kelderlekkages tot zakelijke opdrachtgevers in infrastructuur.
Gegarandeerd waterdicht
Op basis van deze inzichten ontwikkelden we een krachtig merkkompas dat draait om drie waarden: zekerheid, deskundigheid en duurzaamheid en de missie om Nederland elke dag droog te houden. Met de merkbelofte: gegarandeerd waterdicht, weten klanten dat The Waterproof Company een blijvende oplossing heeft voor elk waterprobleem.
Een nieuwe naam en merkuitstraling
De naam The Waterproof Company zegt precies wat het bedrijf doet: elk waterprobleem oplossen, duurzaam en blijvend. Van kelders en doorvoeren tot ondergrondse infrastructuur, klanten krijgen de zekerheid dat hun eigendom weer waterdicht is, met een garantie van 30 jaar.
De nieuwe merkuitstraling en het logo versterkt deze boodschap. Het beeldmerk, een schild met drie watergolven, symboliseert de bescherming en zekerheid die The Waterproof Company biedt. De golven, die van open naar gesloten bewegen, symboliseren hoe ze elk waterproblemen aanpakken: van lekkage naar duurzame bescherming.
De huisstijl bestaat verder uit verschillende tinten blauw als primaire kleuren en subtiel groen als secundaire kleur. Deze kleuren stralen vertrouwen, duurzaamheid en expertise uit. Het stevige lettertype Finlandica geeft alle communicatie een professionele en toegankelijke uitstraling, met een subtiele golfbeweging verwerkt in de letter ‘A’ als herkenbaar detail.
Een gebruiksvriendelijke en overtuigende website
De nieuwe website is het digitale hart van het merk. Met een strak design, heldere teksten en een overzichtelijke structuur worden bezoekers direct aangesproken. Zowel particulieren als zakelijke klanten vinden moeiteloos wat ze zoeken: een specialist met een duurzame oplossing voor hun waterprobleem.