Skip to main content

Kom in contact

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?
Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

Rebranding van het grootste tulpenmerk wereldwijd

Hoe positioneer je een van 's werelds grootste tulpenproducenten op een onderscheidende manier? Op een manier die ervoor zorgt dat alle doelgroepen hun hoogwaardige producten en innovatieve aanpak op het gebied van efficiëntie en duurzaamheid beter begrijpen? Dit was de uitdaging voor Ronico, die ons inschakelde voor een volledige rebranding. Lees verder en ontdek hoe 'The leading tulip brand worldwide' samen met ons hun impact heeft vergroot.

opdrachtgever

Ronico

diensten

  • merkpositionering
  • merkuitstraling
  • website

aanpak

Voor het vaststellen van de merkpositionering begonnen we met strategische sessies en interviews met directie, medewerkers, partners en klanten om het unieke verhaal van Ronico te achterhalen.

onderscheidende pay-off

Dit heeft geleid tot een onderscheidende merkpositionering, met als visie en pay-off: “The leading tulip brand worldwide.” Deze pay-off weerspiegelt Ronico’s ambitie om toonaangevend te blijven in de tulpensector. Hun missie, “Spreading tulip happiness worldwide,” benadrukt het doel om de schoonheid van tulpen aan zoveel mogelijk mensen wereldwijd te verspreiden, terwijl ze zich inzetten voor het milieu, het welzijn van mensen en het succes van hun klanten. De volledige merkpositionering is opgeleverd in een overzichtelijk handboek.

logo en huisstijl restyling

Met deze positionering als kompas zijn we aan de slag gegaan met de merkuitstraling. Het logo heeft een subtiele restyling ondergaan, waarbij de oranje tulp in de letter “O” is behouden. Deze oranje tulp is doorgevoerd in de gehele huisstijl, samen met een beeldmerk dat is opgebouwd uit de letter “R”. Deze elementen, gecombineerd met de kenmerkende oranje kleur, zorgen voor een huisstijl die zowel hun vakmanschap als innovatie weerspiegelt. We hebben de nieuwe huisstijl voor Ronico vertaald naar verschillende toepassingen, zoals brochures, vrachtwagenbelettering en presentaties.

website die impact maakt

Na de ontwikkeling van de merkpositionering en -uitstraling hebben we een nieuwe website voor Ronico gerealiseerd. Deze website vertelt het unieke verhaal van Ronico. Het vertelt wie ze zijn, wat ze doen en hoe ze wereldwijd impact maken. De website fungeert als een belangrijk marketingmiddel voor klanten, partners en potentiële medewerkers. De innovatieve processen, kwalitatieve producten en duurzame aanpak worden krachtig gepresenteerd, zowel in tekst als beeld. De website gaat Ronico helpen hun ambities waar te maken.

resultaat

sterk merkfundament

Ronico is met de rebranding klaar voor de toekomst. Met een onderscheidende merkpositionering, merkuitstraling en website gaat Ronico hun verhaal wereldwijd nog beter uitdragen. Dit nieuwe merkfundament benadrukt hun leidende positie in de tulpensector en weerspiegelt hun vooruitstrevendheid, efficiëntie en duurzaamheid. Het team van Ronico heeft nu de tools om hun toegevoegde waarde consistent en krachtig te communiceren en zo hun ambities waar te maken. Het werk is nog niet af: samen zijn we bezig met het ontwikkelen van een merkactivatieplan om hun merkbekendheid verder te vergroten en nog meer impact te maken.
Ronico
Ronico
Ronico
Ronico
Ronico
Ronico
Ronico
"Vandeez heeft ons verhaal krachtig vertaald naar tekst en beeld, perfect afgestemd op onze ambitie om wereldwijd het toonaangevende tulpenmerk te blijven."

Robèr de Wit - directeur Ronico

Robèr de Wit - directeur Ronico

Ronico
Ronico
Ronico
Ronico
Ronico
Ronico
Ronico

over Ronico

Ronico is hét toonaangevende tulpenmerk wereldwijd. Sinds 1939 voorziet dit familiebedrijf de wereld van tulpen van ongeëvenaarde kwaliteit. Het toegewijde team werkt vanuit ultramoderne faciliteiten, waar zij elk seizoen tulpenbollen en -bloemen efficiënter, duurzamer en klantgerichter telen en verwerken dan het jaar ervoor. Dit alles met als doel om zoveel mogelijk mensen wereldwijd op te vrolijken met de schoonheid van tulpen.

zij gingen jou voor

Weten hoe wij ambitieuze merken helpen groeien?
Niets geeft het beter weer dan ons recente werk.

wil jij ook een sterk merk?

We adviseren je graag.

Christy / merkexpert

Ongeldige invoer
Onjuiste invoer
Onjuiste invoer
Onjuiste invoer
Onjuiste invoer