aanpak
Voor het vaststellen van de merkpositionering begonnen we met strategische sessies en interviews met directie, medewerkers, partners en klanten om het unieke verhaal van Ronico te achterhalen.
onderscheidende pay-off
Dit heeft geleid tot een onderscheidende merkpositionering, met als visie en pay-off: “The leading tulip brand worldwide.” Deze pay-off weerspiegelt Ronico’s ambitie om toonaangevend te blijven in de tulpensector. Hun missie, “Spreading tulip happiness worldwide,” benadrukt het doel om de schoonheid van tulpen aan zoveel mogelijk mensen wereldwijd te verspreiden, terwijl ze zich inzetten voor het milieu, het welzijn van mensen en het succes van hun klanten. De volledige merkpositionering is opgeleverd in een overzichtelijk handboek.
logo en huisstijl restyling
Met deze positionering als kompas zijn we aan de slag gegaan met de merkuitstraling. Het logo heeft een subtiele restyling ondergaan, waarbij de oranje tulp in de letter “O” is behouden. Deze oranje tulp is doorgevoerd in de gehele huisstijl, samen met een beeldmerk dat is opgebouwd uit de letter “R”. Deze elementen, gecombineerd met de kenmerkende oranje kleur, zorgen voor een huisstijl die zowel hun vakmanschap als innovatie weerspiegelt. We hebben de nieuwe huisstijl voor Ronico vertaald naar verschillende toepassingen, zoals brochures, vrachtwagenbelettering en presentaties.
website die impact maakt
Na de ontwikkeling van de merkpositionering en -uitstraling hebben we een nieuwe website voor Ronico gerealiseerd. Deze website vertelt het unieke verhaal van Ronico. Het vertelt wie ze zijn, wat ze doen en hoe ze wereldwijd impact maken. De website fungeert als een belangrijk marketingmiddel voor klanten, partners en potentiële medewerkers. De innovatieve processen, kwalitatieve producten en duurzame aanpak worden krachtig gepresenteerd, zowel in tekst als beeld. De website gaat Ronico helpen hun ambities waar te maken.