aanpak
Samen met het team van Romynox hebben we een strategische sessie gehouden op een externe locatie. Een andere omgeving, even out of the box en vol energie, op zoek naar het onderscheidende verhaal.
connecting high purity processes
Waarin is Romynox uniek, wat maakt hun anders dan concurrenten? Na de sessie is er onderzoek gedaan naar het merkspeelveld, o.a. door het interviewen van medewerkers en klanten. Meest gehoorde termen: expertise, daadkrachtig, transparant. Enorm waardevolle input voor de totstandkoming van het nieuwe merkfundament met hierin een belangrijke rol voor de missie: ‘Connecting high purity processes’
De originele waarden: ‘Fast, Focussed, Flexible en Friendly’ zijn ook behouden gebleven, echter meer gefocussed op cultuur en gedrag van de Romyteer, de medewerkers en waardevolle ambassadeurs van de organisatie.
restyling merkuitstraling
Door de Romynox merkuitstraling volledig af te stemmen op het DNA en de ambities vormt het een versterkend geheel met grote aantrekkingskracht op de doelgroep. Herhaling is hierbij de kracht. Eén uitstraling: van kleur tot typografie en van logo tot beeldtaal. Romynox staat in de markt bekend om de kleur rood, het logo en de uitgebreide productcatalogus. Geen rebranding in dit geval, maar een restyling.
Voor de restyling van merkuitstraling is een meer toegankelijke kleur rood gekozen en een ronder en vriendelijker lettertype. Dit gebruik van ronde lijnen simuleren de verbindingen die producten van Romynox voor klanten maakt. Zo past de uitstraling bij ‘connecting processes’. Ook een technisch advies en redesign voor het optimaliseren van de online product catalogus was onderdeel van de nieuwe merkuitstraling.