Het Intertoys gevoel doorvertalen naar de merkuitstraling
Speelgoedketen Intertoys heeft een veelbewogen periode achter de rug, waardoor de winkeluitstraling de afgelopen 10 jaar weinig veranderd is. De nieuwe directie is vastbesloten het merk nieuw leven in te blazen en heeft al gewerkt aan de herpositionering: Go Play. De basis stond, maar de uitrol hiervan kon nog beter. Wij werden ingeschakeld om mee te denken hoe we de nieuwe positionering beter kunnen laten aansluiten.
opdrachtgever
Intertoys
diensten
merkpositioneringmerkuitstraling
aanpak
We zijn gestart met het inventariseren van vier Intertoys winkels met elk hun eigen doorvertaling van het merkconcept Go Play. Ook hebben we alle bestaande materialen ontvangen, waaronder hun merkboek uit 2020 en het nieuwe Go Play merkboek. Uit onze inzichten bleek dat Go Play een opzichzelfstaand concept was, maar dat het echte Intertoys gevoel ontbrak: kleur, vriendelijkheid, fun.
kloppende merkbeleving
Door de al ontwikkelde merkuitstraling te restylen en hier emotie aan toe te voegen, hebben we het perfect laten aansluiten op hun merkidentiteit en merkwaarden. Dit hebben we toegepast op alle middelen: van winkel tot pakpapier en van website tot social media. Zo ontstond er een krachtige en kloppende merkbeleving. De ontwikkelde formats hebben we gebundeld in een huisstijl handboek, waar iedereen mee aan de slag kan.
resultaat
Dat Intertoys een fantastisch merk is bewijzen ze nu des te meer. De aandacht die ze hebben voor speelgoed hebben ze ook voor hun merkuitstraling. Samen hebben we een uniforme merkuitstraling ontwikkeld waarmee marketing, HR, winkelbouw en franchisenemers kunnen werken en het Go Play concept overtuigend en doelgericht kunnen doorvertalen. Dit resulteert in draagvlak én enthousiasme bij zowel medewerkers als franchisenemers. Met deze rebranding gaan ze met trots een nieuw Intertoys tijdperk tegemoet.
"Dankzij een sterk inlevingsvermogen en pragmatische aanpak spraken we meteen dezelfde taal.”
Stephan Buffing - Directeur
Stephan Buffing - Directeur
over Intertoys
Intertoys is, met meer dan 200 vestigingen, de grootste keten van speelgoedwinkels in Nederland. Kenmerkend voor Intertoys is de informele organisatie. Er heerst een hoge betrokkenheid en sfeer van collegialiteit binnen het bedrijf. Het product speelgoed maakt de organisatie jong, dynamisch en flexibel. Naast een breed assortiment speelgoedartikelen voor jong tot oud, heeft Intertoys een uitgebreide collectie games voor alle platforms.
bekijk ook
Coloured by Gerbera
Gerbera kleurt je dag - kleurrijke campagne tegen de winterdip
Coloured by Gerbera
Oostlanddag
Vandeez gelooft in de kracht van lokale verbinding
Oostlanddag
Karel Doorman Fonds
Zichtbaar maken wat het fonds betekent voor marinepersoneel
Karel Doorman Fonds
Waaijerbouw
Zichtbaarheid vergroten met een sterk merkverhaal
Waaijerbouw
No Hat Needed
No Hat Needed: een nieuw merk met lef
No Hat Needed
Aweta
Een positionering die past bij een marktleider in sorteeroplossingen
Aweta
KP Holland
Rebranding van veredelaar en producent van planten
Dagelijks werken we aan mooie projecten: van lokale ondernemers tot bedrijven met internationale ambities. We zien ondernemers groeien doordat we hun merk weer laten stralen.
Wendy Groenewegen
merk strateeg
Dat we zichtbaar impact kunnen maken voor onze opdrachtgevers maakt me blij!
Dennis Damen
merk strateeg
Heel mooi om 'het goud' voor zoveel organisaties naar boven te halen.
Christy van der Sman
eigenaar
Met ons team zijn wij jouw creatieve partner voor de lange termijn. Samen krijgen we dingen voor elkaar. Ieder vanuit zijn eigen expertise. Samen vieren we successen.
Sjoerd van Viegen
art director
Toffe concepten, nieuwe creaties, enthousiaste opdrachtgevers, dat is waar ik blij van word.
Mendy van der Hulst
designer
Het is zo gaaf dat ik mijn ontwerpen op verschillende websites, billboards en in advertenties zie.
Dennis de Baat
digital designer
Wij ontwikkelen websites waar onze opdrachtgevers trots op zijn. Het blijft gaaf om mee te denken en bij te dragen aan de groei van onze opdrachtgevers.