aanpak
Met als hoofdthema ‘Gerbera verrast altijd’, hebben we het hele najaar voor zichtbaarheid gezorgd. Elke 3 weken stond er een andere kleur centraal in onze campagne. De totale campagneduur voor 6 gerbera kleuren was hierdoor 18 weken. Het doel van de campagne was inspireren en informeren met verrassende nieuwe content om zodoende zoveel mogelijk mensen het totale assortiment op de website te laten zien.
nieuwe productfotografie
Met macrofotografie werd de diversiteit en kwaliteit van de gerbera getoond. Elke bloem is sterk van steel, constant in opbouw en verrassend in kleur of vorm. Bloemisten, arrangeurs en exporteurs over heel Europa kregen door deze mooie, echte fotografie de klasse en kwalitieit te zien.
online campagne Meta en Linkedin
Per kleurthema hebben we online campagnes geactiveerd in het Nederlands, Engels en Duits. De advertenties bestonden uit prachtige carrousel advertenties en nieuwe insta stories.
social content Peter van Delft – uitdeelacties in steden
Thursd is een platform waar de sierteelt samenkomt. Het doel is alle schakels in de Internationale sierteelt verbinden. Peter van Delft is betrokken als blogger en vlogger en heeft een groot bereik met 261k Instagram en 63k Tiktok volgers. Onze telers hebben 3 steden bezocht om bezoekers te verrassen met de nieuwe gerberasoorten. Daarnaast zijn arrangeurs ingezet met een groot bereik om arrangementen te maken. Dit is door Peter van Delft vast gelegd en middels verschillende reels op Instagram gedeeld.
billboard reclame A12
Gedurende 2 weken zijn 2 digitale advertenties verschenen op een billboard langs de A12. Met vertoning van 6 sec, 60 keer in het uur, hebben we veel automobilisten weten te verrassen.
Daarnaast zijn de owned kanalen intensief ingezet, zoals interviews met veredelaars op het blog van Coloured by Gerbera, en Linkedin-posts om extra traffic te genereren naar onze website.