Skip to main content

Get in touch

Curious about what we can do for you?
Please contact us for a no-obligation consultation.

Gebera verrast altijd – najaarscampagne nieuwe gerbera soorten

Coloured by Gerbera is de collectieve gerberapromotie Nederland en heeft als doel de gerbera internationaal te promoten richting bloemist, retail en groothandel. Jaarlijks vinden er diverse campagnes plaatsen om de bekendheid en merkvoorkeur te stimuleren bij de verschillende doelgroepen. In september is het nieuwe gerbera assortiment verkrijgbaar bij de telers, met maar liefst 66 verrassende nieuwe soorten. Het moment op om de sterke kwaliteit, variaties en trends onder de aandacht te brengen.

client

Gebera verrast altijd – najaarscampagne nieuwe gerbera soorten

services

  • brand activation

approach

Met als hoofdthema ‘Gerbera verrast altijd’, hebben we het hele najaar voor zichtbaarheid gezorgd. Elke 3 weken stond er een andere kleur centraal in onze campagne. De totale campagneduur voor 6 gerbera kleuren was hierdoor 18 weken. Het doel van de campagne was inspireren en informeren met verrassende nieuwe content om zodoende zoveel mogelijk mensen het totale assortiment op de website te laten zien.

nieuwe productfotografie

Met macrofotografie werd de diversiteit en kwaliteit van de gerbera getoond. Elke bloem is sterk van steel, constant in opbouw en verrassend in kleur of vorm. Bloemisten, arrangeurs en exporteurs over heel Europa kregen door deze mooie, echte fotografie de klasse en kwalitieit te zien.

online campagne Meta en Linkedin

Per kleurthema hebben we online campagnes geactiveerd in het Nederlands, Engels en Duits. De advertenties bestonden uit prachtige carrousel advertenties en nieuwe insta stories.

social content Peter van Delft – uitdeelacties in steden

Thursd is een platform waar de sierteelt samenkomt. Het doel is alle schakels in de Internationale sierteelt verbinden. Peter van Delft is betrokken als blogger en vlogger en heeft een groot bereik met 261k Instagram en 63k Tiktok volgers. Onze telers hebben 3 steden bezocht om bezoekers te verrassen met de nieuwe gerberasoorten. Daarnaast zijn arrangeurs ingezet met een groot bereik om arrangementen te maken. Dit is door Peter van Delft vast gelegd en middels verschillende reels op Instagram gedeeld.

billboard reclame A12

Gedurende 2 weken zijn 2 digitale advertenties verschenen op een billboard langs de A12. Met vertoning van 6 sec, 60 keer in het uur, hebben we veel automobilisten weten te verrassen.

Daarnaast zijn de owned kanalen intensief ingezet, zoals interviews met veredelaars op het blog van Coloured by Gerbera, en Linkedin-posts om extra traffic te genereren naar onze website.

result

Een opvallende omnichannel campagne, met de verrassende gerbera's in de spotlight, welke voor bereik onder de relevante doelgroepen heeft gezorgd. De campagne loopt op dit moment nog. Binnenkort zullen we de resultaten delen.
bi-colour gerbera
duo gerbera
duo gerbera
Kambiz fotoshoot
Kambiz fotoshoot
'Fantastisch hoe we naast de online campagne richting exporteurs en bloemisten, ook met de inzet van influencers de consument weten te bereiken'

W.P. van den Berg - Voorzitter

W.P. van den Berg - Voorzitter

kleuren gerbera's
gele gerbera's
kleuren gerbera's
gele gerbera's

over Coloured by Gerbera

Coloured by Gerbera is het collectief van alle 40 Nederlandse gerberatelers en veredelaars. Zij verschaffen bloemist, groothandel en exporteur assortimentsinformatie en inspiratie. Middels diverse campagnes en promoties zetten zij de gerbera internationaal op de kaart.

they preceded you

Want to know how we help ambitious brands grow? Nothing reflects this better than our recent work.

Do you also want a strong brand?

We are happy to advise you.

Christy / brand expert

Ongeldige invoer