claim je unieke
positie met een merkpositionering
Met een merkpositionering maak je scherpe keuzes in welke aspecten van jouw merk je naar jouw doelgroep gaat communiceren. Op basis van deskresearch, strategische sessies en interviews komen we tot jouw onderscheidende positionering.
Een merkpositionering draagt bij aan een sterke, consistente en
aantrekkelijke representatie van je merk. Het vertelt:
-
wie je bent en waar je voor staat
-
waar je met jouw organisatie naartoe gaat
-
hoe je jezelf kunt onderscheiden van concurrenten
-
hoe je jouw potentiële klanten kunt aanspreken
De merkidentiteit is de kern van jouw merk. Het is waar je voor staat en gaat. Door samen jouw merkidentiteit scherp te verwoorden krijg je focus en sturing in alles wat je doet. De merkidentiteit bestaat onder andere uit jouw missie, visie en merkwaarden.
Waarom kiest jouw doelgroep voor je merk? Wanneer je merkidentiteit duidelijk is, onderzoeken we jouw merkspeelveld. Hier gaan we op zoek naar de diepste motivatie van je doelgroep en kijken we hoe jouw merk zich kan onderscheiden van andere spelers in de markt.
Op basis van jouw merkidentiteit en merkspeelveld bepalen we hoe jouw merk zich gaat uiten richting de buitenwereld. Met een scherpe merkboodschap geef je jouw doelgroep dé reden om te kiezen voor jouw merk en bevestig je hun gevoelens en verlangens.
We leveren jouw merkpositionering op als een handboek, dat je de handvatten biedt om deze positionering te realiseren. Op deze manier weet iedereen binnen jouw organisatie wat jouw merk uniek maakt en waar jullie voor staan en voor gaan.
We helpen organisaties bij het versterken van bestaande merken en introduceren van nieuwe merken. Van 1-daagse sessies tot lange termijn partnerships.
We werken graag samen aan het bouwen van jouw love brand.
