Skip to main content

Met nieuwe positionering groeien naar 1.000 platform deelnemers

Hoe groeien we in twee jaar tijd naar 1.000 deelnemers? Dat was de initiële vraag van Varb, het grootste handelsplatform voor kwekers en handelaren in buitengroen. Achter deze vraag bleek meer schuil te gaan dan het team van Varb dacht. Hun verhaal werd namelijk nergens verteld. Hierna konden we pas de doelgroep actief benaderen om onderdeel te worden van het platform.
opdrachtgever

Varb
diensten

merkpositionering website merkactivatie
aanpak
We zijn gestart met hun merkpositionering. Uit antwoorden van medewerkers en klanten bleek dat Varb dé verbindende factor is in groeiend groen. Varb brengt vraag en aanbod bijeen, bemoedigt samenwerking en maakt handel eenvoudiger en sneller. Een sterke basis voor de toekomst.

nieuwe website en campagne

Van de merkpositionering hebben we een nieuwe website en een campagne ontwikkeld. In de campagne werden kwekers- en handelaren aangesproken zich optimaal voor te bereiden op het handelsseizoen. De boodschap ‘Groei mee met Varb’ sprak de doelgroep aan om de kansen van digitalisering met beide handen aan te pakken.

resultaat
Een sterk marketingfundament vanuit een doordachte positionering. De nieuwe website laat zien wat zowel kwekers als handelaren uit het handelsplatform kunnen halen. Met referenties en een duidelijke 'hoe het werkt' pagina worden potentiële deelnemers overtuigd om een account aan te vragen. Ook hebben we online en offline campagne gevoerd.

sterke basis om op verder te bouwen

Tijdens de campagne hebben meer dan 50 mensen een account aangevraagd. Dit is ruim drie keer zoveel als dezelfde periode vorig jaar. Voor Varb ligt er een basis om op verder te bouwen, zodat het doel van 1.000 deelnemers behaald wordt.
"Mijn team heeft nu de handvatten om online verder te groeien."
Linda Hoogendoorn - Directeur
Linda Hoogendoorn - Directeur
over Varb
Varb is het grootste handelsplatform voor kwekers en handelaren in buitengroen. Varb faciliteert vraag en aanbod in buitengroen, zodat producten op een efficiënte manier gekocht en verkocht kunnen worden. Ze zetten zich hiermee in voor het bevorderen van de handel. Bedrijven die handel met elkaar willen drijven kunnen met een druk op de knop een handelsrelatie aangaan. Digitalisering van de markt wordt beheersbaar door de eenvoudige, gebruiksvriendelijke opzet van Varb.
zij gingen voor
  • Beweging Back2basics
    Logo Back2Basics

    Back2Basics

    Herpositionering als beweging voor het hele sociale domein

    Back2Basics

  • Logo Coloured by Gerbera

    Coloured by Gerbera

    Collectieve promotie van de Nederlandse gerbera in Europa

    Coloured by Gerbera

  • Oostlanddag
    Logo Oostlanddag

    Oostlanddag

    Vandeez gelooft in de kracht van lokale verbinding

    Oostlanddag

  • Romynox
    vandeez-cases-diap-logo-romynox-left.svg

    Romynox

    Impact maken in de (bio)farmaceutische industrie

    Romynox

  • Logo Aweta

    Aweta

    Een positionering die past bij een marktleider in sorteeroplossingen

    Aweta

  • Case Meer deur
    Logo MeerDeur

    MeerDeur

    Nieuw merkfundament voor toonaangevende deurenproducent en -leverancier

    MeerDeur

  • Ronico
    Logo Ronico

    Ronico

    Rebranding van het grootste tulpenmerk wereldwijd

    Ronico

    Samenwerken
    met vandeez?

    merkstrategie?

    merkuitstraling?

    website?

    merkactivatie?

    aan de slag met je
    Vandeez icoon wit line
    neem contact met ons op.
    Vandeez teamfotografie

    Erik den Blaauwen

    operationeel manager
    Dagelijks werken we aan mooie projecten: van lokale ondernemers tot bedrijven met internationale ambities. We zien ondernemers groeien doordat we hun merk weer laten stralen.

    Wendy Groenewegen

    merk strateeg
    Dat we zichtbaar impact kunnen maken voor onze opdrachtgevers maakt me blij!

    Dennis Damen

    merk strateeg
    Heel mooi om 'het goud' voor zoveel organisaties naar boven te halen.

    Christy van der Sman

    eigenaar
    Met ons team zijn wij jouw creatieve partner voor de lange termijn. Samen krijgen we dingen voor elkaar. Ieder vanuit zijn eigen expertise. Samen vieren we successen.

    Sjoerd van Viegen

    art director
    Toffe concepten, nieuwe creaties, enthousiaste opdrachtgevers, dat is waar ik blij van word.

    Mendy van der Hulst

    designer
    Het is zo gaaf dat ik mijn ontwerpen op verschillende websites, billboards en in advertenties zie.

    Dennis de Baat

    digital designer
    Wij ontwikkelen websites waar onze opdrachtgevers trots op zijn. Het blijft gaaf om mee te denken en bij te dragen aan de groei van onze opdrachtgevers.