Met nieuwe positionering groeien naar 1.000 platform deelnemers
Hoe groeien we in twee jaar tijd naar 1.000 deelnemers? Dat was de initiële vraag van Varb, het grootste handelsplatform voor kwekers en handelaren in buitengroen. Achter deze vraag bleek meer schuil te gaan dan het team van Varb dacht. Hun verhaal werd namelijk nergens verteld. Hierna konden we pas de doelgroep actief benaderen om onderdeel te worden van het platform.
opdrachtgever
Varb
diensten
merkpositioneringwebsitemerkactivatie
aanpak
We zijn gestart met hun merkpositionering. Uit antwoorden van medewerkers en klanten bleek dat Varb dé verbindende factor is in groeiend groen. Varb brengt vraag en aanbod bijeen, bemoedigt samenwerking en maakt handel eenvoudiger en sneller. Een sterke basis voor de toekomst.
nieuwe website en campagne
Van de merkpositionering hebben we een nieuwe website en een campagne ontwikkeld. In de campagne werden kwekers- en handelaren aangesproken zich optimaal voor te bereiden op het handelsseizoen. De boodschap ‘Groei mee met Varb’ sprak de doelgroep aan om de kansen van digitalisering met beide handen aan te pakken.
resultaat
Een sterk marketingfundament vanuit een doordachte positionering. De nieuwe website laat zien wat zowel kwekers als handelaren uit het handelsplatform kunnen halen. Met referenties en een duidelijke 'hoe het werkt' pagina worden potentiële deelnemers overtuigd om een account aan te vragen. Ook hebben we online en offline campagne gevoerd.
sterke basis om op verder te bouwen
Tijdens de campagne hebben meer dan 50 mensen een account aangevraagd. Dit is ruim drie keer zoveel als dezelfde periode vorig jaar. Voor Varb ligt er een basis om op verder te bouwen, zodat het doel van 1.000 deelnemers behaald wordt.
"Mijn team heeft nu de handvatten om online verder te groeien."
Linda Hoogendoorn - Directeur
Linda Hoogendoorn - Directeur
over Varb
Varb is het grootste handelsplatform voor kwekers en handelaren in buitengroen. Varb faciliteert vraag en aanbod in buitengroen, zodat producten op een efficiënte manier gekocht en verkocht kunnen worden. Ze zetten zich hiermee in voor het bevorderen van de handel. Bedrijven die handel met elkaar willen drijven kunnen met een druk op de knop een handelsrelatie aangaan. Digitalisering van de markt wordt beheersbaar door de eenvoudige, gebruiksvriendelijke opzet van Varb.
zij gingen voor
Back2Basics
Herpositionering als beweging voor het hele sociale domein
Back2Basics
Coloured by Gerbera
Collectieve promotie van de Nederlandse gerbera in Europa
Coloured by Gerbera
Oostlanddag
Vandeez gelooft in de kracht van lokale verbinding
Oostlanddag
Romynox
Impact maken in de (bio)farmaceutische industrie
Romynox
Aweta
Een positionering die past bij een marktleider in sorteeroplossingen
Aweta
MeerDeur
Nieuw merkfundament voor toonaangevende deurenproducent en -leverancier
Dagelijks werken we aan mooie projecten: van lokale ondernemers tot bedrijven met internationale ambities. We zien ondernemers groeien doordat we hun merk weer laten stralen.
Wendy Groenewegen
merk strateeg
Dat we zichtbaar impact kunnen maken voor onze opdrachtgevers maakt me blij!
Dennis Damen
merk strateeg
Heel mooi om 'het goud' voor zoveel organisaties naar boven te halen.
Christy van der Sman
eigenaar
Met ons team zijn wij jouw creatieve partner voor de lange termijn. Samen krijgen we dingen voor elkaar. Ieder vanuit zijn eigen expertise. Samen vieren we successen.
Sjoerd van Viegen
art director
Toffe concepten, nieuwe creaties, enthousiaste opdrachtgevers, dat is waar ik blij van word.
Mendy van der Hulst
designer
Het is zo gaaf dat ik mijn ontwerpen op verschillende websites, billboards en in advertenties zie.
Dennis de Baat
digital designer
Wij ontwikkelen websites waar onze opdrachtgevers trots op zijn. Het blijft gaaf om mee te denken en bij te dragen aan de groei van onze opdrachtgevers.