Skip to main content

Rebranding van het grootste tulpenmerk wereldwijd

Hoe positioneer je een van 's werelds grootste tulpenproducenten op een onderscheidende manier? Op een manier die ervoor zorgt dat alle doelgroepen hun hoogwaardige producten en innovatieve aanpak op het gebied van efficiëntie en duurzaamheid beter begrijpen? Dit was de uitdaging voor Ronico, die ons inschakelde voor een volledige rebranding. Lees verder en ontdek hoe 'The leading tulip brand worldwide' samen met ons hun impact heeft vergroot.
opdrachtgever

Ronico
diensten

merkpositionering merkuitstraling website
aanpak
Voor het vaststellen van de merkpositionering begonnen we met strategische sessies en interviews met directie, medewerkers, partners en klanten om het unieke verhaal van Ronico te achterhalen.

onderscheidende pay-off

Dit heeft geleid tot een onderscheidende merkpositionering, met als visie en pay-off: “The leading tulip brand worldwide.” Deze pay-off weerspiegelt Ronico’s ambitie om toonaangevend te blijven in de tulpensector. Hun missie, “Spreading tulip happiness worldwide,” benadrukt het doel om de schoonheid van tulpen aan zoveel mogelijk mensen wereldwijd te verspreiden, terwijl ze zich inzetten voor het milieu, het welzijn van mensen en het succes van hun klanten. De volledige merkpositionering is opgeleverd in een overzichtelijk handboek.

logo en huisstijl restyling

Met deze positionering als kompas zijn we aan de slag gegaan met de merkuitstraling. Het logo heeft een subtiele restyling ondergaan, waarbij de oranje tulp in de letter “O” is behouden. Deze oranje tulp is doorgevoerd in de gehele huisstijl, samen met een beeldmerk dat is opgebouwd uit de letter “R”. Deze elementen, gecombineerd met de kenmerkende oranje kleur, zorgen voor een huisstijl die zowel hun vakmanschap als innovatie weerspiegelt. We hebben de nieuwe huisstijl voor Ronico vertaald naar verschillende toepassingen, zoals brochures, vrachtwagenbelettering en presentaties.

website die impact maakt

Na de ontwikkeling van de merkpositionering en -uitstraling hebben we een nieuwe website voor Ronico gerealiseerd. Deze website vertelt het unieke verhaal van Ronico. Het vertelt wie ze zijn, wat ze doen en hoe ze wereldwijd impact maken. De website fungeert als een belangrijk marketingmiddel voor klanten, partners en potentiële medewerkers. De innovatieve processen, kwalitatieve producten en duurzame aanpak worden krachtig gepresenteerd, zowel in tekst als beeld. De website gaat Ronico helpen hun ambities waar te maken.

resultaat

sterk merkfundament

Ronico is met de rebranding klaar voor de toekomst. Met een onderscheidende merkpositionering, merkuitstraling en website gaat Ronico hun verhaal wereldwijd nog beter uitdragen. Dit nieuwe merkfundament benadrukt hun leidende positie in de tulpensector en weerspiegelt hun vooruitstrevendheid, efficiëntie en duurzaamheid. Het team van Ronico heeft nu de tools om hun toegevoegde waarde consistent en krachtig te communiceren en zo hun ambities waar te maken. Het werk is nog niet af: samen zijn we bezig met het ontwikkelen van een merkactivatieplan om hun merkbekendheid verder te vergroten en nog meer impact te maken.
Ronico
Ronico
Ronico
Ronico
Ronico
Ronico
Ronico
"Vandeez heeft ons verhaal krachtig vertaald naar tekst en beeld, perfect afgestemd op onze ambitie om wereldwijd het toonaangevende tulpenmerk te blijven."
Robèr de Wit - directeur Ronico
Robèr de Wit - directeur Ronico
Ronico
Ronico
Ronico
Ronico
Ronico
Ronico
Ronico
over Ronico
Ronico is hét toonaangevende tulpenmerk wereldwijd. Sinds 1939 voorziet dit familiebedrijf de wereld van tulpen van ongeëvenaarde kwaliteit. Het toegewijde team werkt vanuit ultramoderne faciliteiten, waar zij elk seizoen tulpenbollen en -bloemen efficiënter, duurzamer en klantgerichter telen en verwerken dan het jaar ervoor. Dit alles met als doel om zoveel mogelijk mensen wereldwijd op te vrolijken met de schoonheid van tulpen.
zij gingen voor
  • Logo Aweta

    Aweta

    Een positionering die past bij een marktleider in sorteeroplossingen

    Aweta

  • Case Schotte Hoogerbrugge
    Logo Schotte Hoogerbrugge

    Schotte Hoogerbrugge

    Van twee bouwbedrijven één sterk merk maken

    Schotte Hoogerbrugge

  • AHB Consultancy
    Logo AHB Consultancy

    AHB Consultancy

    Lancering nieuw merk: Altijd Het Beste Consultancy

    AHB Consultancy

  • kneppers-rozen-overzicht
    Kneppers Rozen logo

    Kneppers Rozen

    Als kwekerij en handelshuis in het vizier blijven van de doelgroep

    Kneppers Rozen

  • Logo Gerbera United

    Gerbera United

    Het nieuwe verhaal doorvertaald in een krachtige positionering en merkuitstraling

    Gerbera United

  • Intertoys rebranding
    Logo Intertoys

    Intertoys

    Het Intertoys gevoel doorvertalen naar de merkuitstraling

    Intertoys

  • Oostlanddag
    Logo Oostlanddag

    Oostlanddag

    Vandeez gelooft in de kracht van lokale verbinding

    Oostlanddag

    Samenwerken
    met vandeez?

    merkstrategie?

    merkuitstraling?

    website?

    merkactivatie?

    aan de slag met je
    Vandeez icoon wit line
    neem contact met ons op.
    Vandeez teamfotografie

    Erik den Blaauwen

    operationeel manager
    Dagelijks werken we aan mooie projecten: van lokale ondernemers tot bedrijven met internationale ambities. We zien ondernemers groeien doordat we hun merk weer laten stralen.

    Wendy Groenewegen

    merk strateeg
    Dat we zichtbaar impact kunnen maken voor onze opdrachtgevers maakt me blij!

    Dennis Damen

    merk strateeg
    Heel mooi om 'het goud' voor zoveel organisaties naar boven te halen.

    Christy van der Sman

    eigenaar
    Met ons team zijn wij jouw creatieve partner voor de lange termijn. Samen krijgen we dingen voor elkaar. Ieder vanuit zijn eigen expertise. Samen vieren we successen.

    Sjoerd van Viegen

    art director
    Toffe concepten, nieuwe creaties, enthousiaste opdrachtgevers, dat is waar ik blij van word.

    Mendy van der Hulst

    designer
    Het is zo gaaf dat ik mijn ontwerpen op verschillende websites, billboards en in advertenties zie.

    Dennis de Baat

    digital designer
    Wij ontwikkelen websites waar onze opdrachtgevers trots op zijn. Het blijft gaaf om mee te denken en bij te dragen aan de groei van onze opdrachtgevers.