Skip to main content

Het Intertoys gevoel doorvertalen naar de merkuitstraling

Speelgoedketen Intertoys heeft een veelbewogen periode achter de rug, waardoor de winkeluitstraling de afgelopen 10 jaar weinig veranderd is. De nieuwe directie is vastbesloten het merk nieuw leven in te blazen en heeft al gewerkt aan de herpositionering: Go Play. De basis stond, maar de uitrol hiervan kon nog beter. Wij werden ingeschakeld om mee te denken hoe we de nieuwe positionering beter kunnen laten aansluiten.
opdrachtgever

Intertoys
diensten

merkpositionering merkuitstraling
aanpak
We zijn gestart met het inventariseren van vier Intertoys winkels met elk hun eigen doorvertaling van het merkconcept Go Play. Ook hebben we alle bestaande materialen ontvangen, waaronder hun merkboek uit 2020 en het nieuwe Go Play merkboek. Uit onze inzichten bleek dat Go Play een opzichzelfstaand concept was, maar dat het echte Intertoys gevoel ontbrak: kleur, vriendelijkheid, fun.

kloppende merkbeleving

Door de al ontwikkelde merkuitstraling te restylen en hier emotie aan toe te voegen, hebben we het perfect laten aansluiten op hun merkidentiteit en merkwaarden. Dit hebben we toegepast op alle middelen: van winkel tot pakpapier en van website tot social media. Zo ontstond er een krachtige en kloppende merkbeleving. De ontwikkelde formats hebben we gebundeld in een huisstijl handboek, waar iedereen mee aan de slag kan.

resultaat
Dat Intertoys een fantastisch merk is bewijzen ze nu des te meer. De aandacht die ze hebben voor speelgoed hebben ze ook voor hun merkuitstraling. Samen hebben we een uniforme merkuitstraling ontwikkeld waarmee marketing, HR, winkelbouw en franchisenemers kunnen werken en het Go Play concept overtuigend en doelgericht kunnen doorvertalen. Dit resulteert in draagvlak én enthousiasme bij zowel medewerkers als franchisenemers. Met deze rebranding gaan ze met trots een nieuw Intertoys tijdperk tegemoet.
Intertoys Fotografie
Intertoys Fotografie
Intertoys Fotografie
Intertoys Huisstijl
Intertoys Fotografie
Intertoys Huisstijl
"Dankzij een sterk inlevingsvermogen en pragmatische aanpak spraken we meteen dezelfde taal.”
Stephan Buffing - Directeur
Stephan Buffing - Directeur
Intertoys Fotografie
Intertoys Huisstijl
Intertoys Huisstijl
Intertoys Huisstijl
Intertoys Huisstijl
Intertoys Huisstijl
Intertoys Huisstijl
over Intertoys
Intertoys is, met meer dan 200 vestigingen, de grootste keten van speelgoedwinkels in Nederland. Kenmerkend voor Intertoys is de informele organisatie. Er heerst een hoge betrokkenheid en sfeer van collegialiteit binnen het bedrijf. Het product speelgoed maakt de organisatie jong, dynamisch en flexibel. Naast een breed assortiment speelgoedartikelen voor jong tot oud, heeft Intertoys een uitgebreide collectie games voor alle platforms.
bekijk ook
  • Van Deelen Liften
    Logo Van Deelen Liften

    Van Deelen Liften

    Van Deelen Liften als merk naar nieuwe hoogtes

    Van Deelen Liften

  • Logo Gerbera United

    Gerbera United

    Het nieuwe verhaal doorvertaald in een krachtige positionering en merkuitstraling

    Gerbera United

  • Intertoys rebranding
    Logo Intertoys

    Intertoys

    Het Intertoys gevoel doorvertalen naar de merkuitstraling

    Intertoys

  • Eef Advocatuur
    Logo Eef Advocatuur

    Eef Advocatuur

    Een nieuw merk binnen de advocatuur: Eef Advocatuur!

    Eef Advocatuur

  • Kp Holland logo

    KP Holland

    Rebranding van veredelaar en producent van planten

    KP Holland

  • Case Peter Dekker
    Logo Peter Dekker Installaties

    Peter Dekker Installaties

    Kwaliteit en innovatie van producten online overbrengen

    Peter Dekker Installaties

  • Logo Karel Doorman Fonds

    Karel Doorman Fonds

    Zichtbaar maken wat het fonds betekent voor marinepersoneel

    Karel Doorman Fonds

    Samenwerken
    met vandeez?

    merkstrategie?

    merkuitstraling?

    website?

    merkactivatie?

    aan de slag met je
    Vandeez icoon wit line
    neem contact met ons op.
    Vandeez teamfotografie

    Erik den Blaauwen

    operationeel manager
    Dagelijks werken we aan mooie projecten: van lokale ondernemers tot bedrijven met internationale ambities. We zien ondernemers groeien doordat we hun merk weer laten stralen.

    Wendy Groenewegen

    merk strateeg
    Dat we zichtbaar impact kunnen maken voor onze opdrachtgevers maakt me blij!

    Dennis Damen

    merk strateeg
    Heel mooi om 'het goud' voor zoveel organisaties naar boven te halen.

    Christy van der Sman

    eigenaar
    Met ons team zijn wij jouw creatieve partner voor de lange termijn. Samen krijgen we dingen voor elkaar. Ieder vanuit zijn eigen expertise. Samen vieren we successen.

    Sjoerd van Viegen

    art director
    Toffe concepten, nieuwe creaties, enthousiaste opdrachtgevers, dat is waar ik blij van word.

    Mendy van der Hulst

    designer
    Het is zo gaaf dat ik mijn ontwerpen op verschillende websites, billboards en in advertenties zie.

    Dennis de Baat

    digital designer
    Wij ontwikkelen websites waar onze opdrachtgevers trots op zijn. Het blijft gaaf om mee te denken en bij te dragen aan de groei van onze opdrachtgevers.
    Vandeez team
    Vandeez team
    Vandeez team
    Vandeez team
    Vandeez team
    Vandeez team