Herpositionering van architectenbureau om nieuwe ambitie te bereiken
In 2017 benaderde Jan Houweling ons, omdat zijn bedrijf Houweling Architecten toe was aan een grote restyling. Nu, 5 jaar later, zijn de doelstellingen die hij had behaald en is het bedrijf toe aan de volgende stap. Houweling Architecten weet nog beter in welke markt en voor wie ze willen werken. Om deze ambitie te bereiken hebben ze ons opnieuw benaderd om hun bedrijf te herpositioneren.
opdrachtgever
Houweling Architecten
diensten
merkpositioneringmerkuitstralingwebsite
aanpak
Samen hebben we hun bedrijf onder de loep genomen. We trokken ze uit de waan van de dag om gezamenlijk een merkfundament te bouwen via onze bewezen aanpak. Tijdens de merkpositionering werd duidelijk dat het niet een eenduidige bouwstijl is die het bureau kenmerkt, maar het optimaal doorvertalen van verschillende klantbehoeften. Ze ontwerpen omgevingen die de leefkwaliteit verbeteren.
merkuitstraling en website
Deze merkpositionering hebben we doorvertaald naar een passende merkuitstraling en website die waarden van Houweling Architecten perfect presenteren. Tot slot hebben we ze met een contentplan hebben inzicht gegeven in hoe het merk Houweling Architecten verder geactiveerd kan worden.
resultaat
Het merk Houweling Architecten is klaar om de komende jaren gerichter hun diverse doelgroepen aan te spreken. De expertises en het onderscheidend vermogen van Houweling Architecten zijn doorvertaald in hun gehele communicatie. Met het gerealiseerde merkfundament weten potentiële opdrachtgevers waar de kracht van Houweling Architecten ligt en dat hun ontwerpen de verwachtingen overtreffen.
“Met het ontwikkelde merkfundament kunnen wij ook onze vernieuwde ambities realiseren”
over Houweling Architecten
Houweling Architecten ontwerpt fraaie, duurzame gebouwen waar mensen optimaal wonen, werken of recreëren. De ontwerpen van Houweling Architecten overtreffen verwachtingen en gaan voor het wow-effect. In de ontwerpen van Houweling Architecten vormen de wensen van opdrachtgevers het ontwerp, het gebouw én de sfeer. Zo creëeren ze innovatieve concepten en ontwerpen die inspelen op de veranderende behoeften en uitdagingen van onze samenleving.
zij gingen voor
Aweta
Een positionering die past bij een marktleider in sorteeroplossingen
Aweta
PlantPartners
Ontwikkeling en lancering van het nieuwe merk PlantPartners
PlantPartners
Schotte Hoogerbrugge
Van twee bouwbedrijven één sterk merk maken
Schotte Hoogerbrugge
Romynox
Impact maken in de (bio)farmaceutische industrie
Romynox
KP Holland
Rebranding van veredelaar en producent van planten
KP Holland
Meer Gevelsystemen
Complete rebranding voor gevelexpert
Meer Gevelsystemen
Back2Basics
Herpositionering als beweging voor het hele sociale domein
Dagelijks werken we aan mooie projecten: van lokale ondernemers tot bedrijven met internationale ambities. We zien ondernemers groeien doordat we hun merk weer laten stralen.
Wendy Groenewegen
merk strateeg
Dat we zichtbaar impact kunnen maken voor onze opdrachtgevers maakt me blij!
Dennis Damen
merk strateeg
Heel mooi om 'het goud' voor zoveel organisaties naar boven te halen.
Christy van der Sman
eigenaar
Met ons team zijn wij jouw creatieve partner voor de lange termijn. Samen krijgen we dingen voor elkaar. Ieder vanuit zijn eigen expertise. Samen vieren we successen.
Sjoerd van Viegen
art director
Toffe concepten, nieuwe creaties, enthousiaste opdrachtgevers, dat is waar ik blij van word.
Mendy van der Hulst
designer
Het is zo gaaf dat ik mijn ontwerpen op verschillende websites, billboards en in advertenties zie.
Dennis de Baat
digital designer
Wij ontwikkelen websites waar onze opdrachtgevers trots op zijn. Het blijft gaaf om mee te denken en bij te dragen aan de groei van onze opdrachtgevers.