In 2024 sloegen de BVBN (Brancheorganisatie Bedrijfshulpverlening Nederland) en Vandeez de handen ineen om het merk BVBN een stevige boost te geven. Het doel? Verdere professionalisering van het merk, zodat een stabiele overgang plaatsvindt naar de fase van volwassenheid. Met focus op groei van het aantal leden, het erkende lidmaatschap en de zichtbaarheid vergroten onder de eindklanten.
opdrachtgever
BVBN
diensten
merkpositioneringmerkuitstralingwebsite
aanpak
BVBN werd opgericht tijdens de COVID-19-pandemie en groeide razendsnel uit tot een belangrijke speler in de bedrijfshulpverlening branche. Maar met groei komt ook de vraag: hoe zorgen we ervoor dat onze branchevereniging net zo sterk en herkenbaar is als onze transparante dienstverlening? Tijd voor een actueel merkverhaal, een eigentijdse uitstraling én een gloednieuwe website.
focus op kwaliteit en zichtbaarheid
Samen met een gedeelte van het bestuur van de BVBN doken we diep in de kern van het merk. Dit zijn bevlogen mensen met enorm veel kennis van de markt. We legden de missie, visie, unieke waarden en merkbelofte vast in een merkkompas en werkten de visuele uitwerking uit in een inspirerend merkboek. Nieuwe kleuren en beelden die passen bij de bevlogenheid van hun dynamische en proactieve organisatie. Zij helpen namelijk hun leden en de sector vooruit met een proactieve houding. Het merkboek vormt de basis voor alle communicatie-uitingen.
En daar stopt het niet. We ontwierpen een frisse, overzichtelijke website die de missie van BVBN perfect vertaalt naar online. De nieuwe site gaat binnenkort live – stay tuned!
resultaat
een sterk merk voor de toekomst
De BVBN heeft alles in handen om hun merk consistent en professioneel uit te dragen. En met de nieuwe website in aantocht is BVBN klaar om online nog meer impact te maken.
"Vandeez heeft fantastisch werk geleverd door ons merkkompas haarscherp neer te zetten en precies te vatten waar we als branchevereniging voor staan. Bovendien hebben ze een prachtige, frisse website gebouwd. Dit is het begin van een toekomstige samenwerking. Dankzij Vandeez stralen we nu écht uit wat we willen vertellen!”
Dave van der Vliet - Voorzitter BVBN
Dave van der Vliet - Voorzitter BVBN
over de BVBN
De BVBN (BrancheVereniging Bedrijfshulpverlening Nederland) is de brancheorganisatie voor de bedrijfshulpverleningssector, gericht op het bevorderen van veiligheid en effectieve bedrijfshulpverlening.
bekijk ook
Intertoys
Het Intertoys gevoel doorvertalen naar de merkuitstraling
Intertoys
MeerDeur
Nieuw merkfundament voor toonaangevende deurenproducent en -leverancier
MeerDeur
Van Deelen Liften
Van Deelen Liften als merk naar nieuwe hoogtes
Van Deelen Liften
Peter Dekker Installaties
Kwaliteit en innovatie van producten online overbrengen
Peter Dekker Installaties
Gerbera United
Het nieuwe verhaal doorvertaald in een krachtige positionering en merkuitstraling
Gerbera United
Ronico
Rebranding van het grootste tulpenmerk wereldwijd
Ronico
Ook dit is de Rotte
Bekendheid van het natuurgebied rondom de rivier de Rotte vergroten
Dagelijks werken we aan mooie projecten: van lokale ondernemers tot bedrijven met internationale ambities. We zien ondernemers groeien doordat we hun merk weer laten stralen.
Wendy Groenewegen
merk strateeg
Dat we zichtbaar impact kunnen maken voor onze opdrachtgevers maakt me blij!
Dennis Damen
merk strateeg
Heel mooi om 'het goud' voor zoveel organisaties naar boven te halen.
Christy van der Sman
eigenaar
Met ons team zijn wij jouw creatieve partner voor de lange termijn. Samen krijgen we dingen voor elkaar. Ieder vanuit zijn eigen expertise. Samen vieren we successen.
Sjoerd van Viegen
art director
Toffe concepten, nieuwe creaties, enthousiaste opdrachtgevers, dat is waar ik blij van word.
Mendy van der Hulst
designer
Het is zo gaaf dat ik mijn ontwerpen op verschillende websites, billboards en in advertenties zie.
Dennis de Baat
digital designer
Wij ontwikkelen websites waar onze opdrachtgevers trots op zijn. Het blijft gaaf om mee te denken en bij te dragen aan de groei van onze opdrachtgevers.