Herpositionering als beweging voor het hele sociale domein
Back2Basics heeft ruim 30 jaar ervaring in het vergroten van de betrokkenheid binnen sportverenigingen. Hun methode is inmiddels uitgegroeid tot een aanpak voor alle organisaties in het sociaal domein. Met als doel: de samenleving verbinden. Om het juiste verhaal en gevoel over te brengen bij nieuwe doelgroepen binnen het sociaal domein heeft Back2Basics Vandeez gekozen als strategisch partner.
opdrachtgever
Back2Basics
diensten
merkpositioneringmerkuitstralingwebsite
aanpak
We zijn gestart met het bepalen van de juiste merkstrategie. Wat zijn de huidige pijnpunten en de toekomstige ambities? Gezamenlijk hebben we besloten om voor een rebranding van Back2Basics te gaan. Van ‘submerk’ voor sportverenigingen naar ‘master brand’ voor verschillende doelgroepen. Met de rebranding hebben we een nieuw merkfundament gerealiseerd dat bestaat uit: merkpositionering, merkuitstraling en een vernieuwde website.
resultaat
Een duidelijke positionering en onderscheidende merkuitstraling waarin helder is dat Back2Basics het anders gaat doen: niet compliceert, betekenisvol en met impact.
geloofwaardig en authentiek
De manier waarop de merkwaarden en merkbelofte zijn toegepast in bijvoorbeeld het logo, het beeldmerk en de kleuren maakt het merk geloofwaardig en authentiek. Deze nieuwe merkuitstraling is doorgevoerd in diverse communicatiemiddelen, zodat Back2Basics de juiste handvaten heeft om daadwerkelijk impact te maken.
nieuwe website
De bedoeling, het design en de content komen samen op een nieuwe herkenbare website. Parallax elementen simuleren de beweging. De gekozen beelden en kleuren vertegenwoordigen de onderlinge verhouding tussen mensen. En in de context benadrukken we dat Back2Basics motiveert, inspireert en organisaties laat bewegen.
En zo heeft team Vandeez dit merktraject ook ervaren. Back2Basics heeft ons gemotiveerd en geïnspireerd. We nemen het gedachtegoed mee in nieuwe trajacten voor toekomstige klanten.
"Deze rebranding is het startsein voor een groeiende beweging. Van sportverenigingen naar het hele sociale domein. We brengen de samenleving samen en doen dit anders: niet complex, betekenisvol en met impact.
Sjors Brouwer - Founder
Sjors Brouwer - Founder
over Back2Basics
Het verhaal van Back2Basics start in 2011. Founders Berend Rubingh, Hans van Egdom en Sjors Brouwer richten netwerkorganisatie Back2Basics op om de wereld te veranderen. Wat begint als een methode voor het vergroten van de betrokkenheid binnen sportverenigingen, groeit uit tot een aanpak voor alle type organisaties in het sociaal domein. Met als doel: de samenleving verbinden.
zij gingen voor
Gerbera United
Het nieuwe verhaal doorvertaald in een krachtige positionering en merkuitstraling
Gerbera United
AHB Consultancy
Lancering nieuw merk: Altijd Het Beste Consultancy
AHB Consultancy
Najaarscampagne 'Gerbera verrast altijd'
Najaarscampagne 'Gerbera verrast altijd'
Najaarscampagne 'Gerbera verrast altijd'
Eef Advocatuur
Een nieuw merk binnen de advocatuur: Eef Advocatuur!
Eef Advocatuur
One Flora Group
Fusie tussen twee grote spelers in de sierteeltsector
One Flora Group
Aweta
Een positionering die past bij een marktleider in sorteeroplossingen
Aweta
MeerDeur
Nieuw merkfundament voor toonaangevende deurenproducent en -leverancier
Dagelijks werken we aan mooie projecten: van lokale ondernemers tot bedrijven met internationale ambities. We zien ondernemers groeien doordat we hun merk weer laten stralen.
Wendy Groenewegen
merk strateeg
Dat we zichtbaar impact kunnen maken voor onze opdrachtgevers maakt me blij!
Dennis Damen
merk strateeg
Heel mooi om 'het goud' voor zoveel organisaties naar boven te halen.
Christy van der Sman
eigenaar
Met ons team zijn wij jouw creatieve partner voor de lange termijn. Samen krijgen we dingen voor elkaar. Ieder vanuit zijn eigen expertise. Samen vieren we successen.
Sjoerd van Viegen
art director
Toffe concepten, nieuwe creaties, enthousiaste opdrachtgevers, dat is waar ik blij van word.
Mendy van der Hulst
designer
Het is zo gaaf dat ik mijn ontwerpen op verschillende websites, billboards en in advertenties zie.
Dennis de Baat
digital designer
Wij ontwikkelen websites waar onze opdrachtgevers trots op zijn. Het blijft gaaf om mee te denken en bij te dragen aan de groei van onze opdrachtgevers.